JURADO SECCIÓN OFICIAL / JURY OFFICIAL SECTION

 CHRISTINE BOUTEILLER

CHRISTINE BOUTEILLER

Realizadora y editora para televisión, actores asociativos y centros de arte. También imparte talleres de vídeo, fotografía, escritura, etc., para niños y adultos en entornos escolares, sociales o terapéuticos. En su obra personal, cuestiona en particular las nociones de vulnerabilidad, compromiso y resiliencia, a nivel de individuos y territorios. Estos son algunos de sus trabajos: La Luna al revés (Festival Lorquin Ciné-Psy, 2001), Les Egarés, sobre ex refugiados camboyanos (Premio del Público en el Vesoul Asian Film Festival 2010), Le Géographe et l'île, sobre isla antinuclear de Japón (Ecozine, Seoul Eco Film Festival, Cine Eco... Mención Especial del Jurado en el festival Curieux Voyageurs de St Etienne y en BIFED 2019)

Director and editor for television, associative actors and art centers. She also teaches video, photography, writing, etc. workshops for children and adults in school, social or therapeutic settings. In her personal work, she questions in particular the notions of vulnerability, commitment and resilience, at the level of individuals and territories. These are some of her Works: The Moon upside down (Festival Lorquin Ciné-Psy, 2001), Les Egarés, about former Cambodian refugees (Audience Award at the Vesoul Asian Film Festival 2010), Le Géographe et l'île, about a small anti-nuclear island in Japan (Ecozine, Seoul Eco Film Festival, Cine Eco... Special Jury Mention at the Curieux Voyageurs festival in St Etienne and at BIFED 2019)

SERGIO BENVENUTO SOLÁS

SERGIO BENVENUTO SOLÁS

Director del XVI Festival Internacional de Cine de Gibara, FIC Gibara 2022.
Ha sido director y cofundador, junto a Humberto Solás, del proyecto Cine Pobre Humberto Solás 2001-2011, integrado por el Festival Internacional de Cine Pobre (2003-2011) y la Muestra Temática Cine Pobre Humberto Solás (2008-2010). Durante el período 2008-2011, luego de la muerte de Solás, asumió la máxima responsabilidad del proyecto en seis eventos, dos festivales en Gibara, tres exposiciones temáticas, la Exposición Regla y diferentes presentaciones internacionales. Ha colaborado con Solás en la escritura de guiones para largometrajes de ficción, como el guión ¨Retour a Cienfuegos¨ (inédito) y los de ¨Miel para Oshún¨ 2001 -codirigió su Making- y ¨Barrio Cuba¨ 2005, también fue asistente de dirección en estas dos últimas películas de Solás y en la publicitaria Meet Cuba – codirigió su versión corta con Solás. En 2017 se integró nuevamente al certamen de Gibara, esta vez presidido por Jorge Perugorría y con cambio de nombre, ahora es Festival Internacional de Cine de Gibara (FicGibara)

Director of the XVI Gibara International Film Festival, FIC Gibara 2022.
He has been director and co-founder, together with Humberto Solás, of the Cine Pobre Humberto Solás project 2001-2011, made up of the International Poor Cinema Festival (2003-2011) and the Muestra Temática Cine Pobre Humberto Solás  (2008-2010). During the period 2008-2011, after the death of Solás, he assumed maximum responsibility for the project in six events, two festivals in Gibara, three thematic exhibitions, the Regla Exhibition and different international presentations. He has collaborated with Solás in writing scripts for fiction feature films, such as the script ¨Retour a Cienfuegos¨ (unpublished) and those for ¨Miel para Oshún¨ 2001 -he co-directed his Making- and ¨Barrio Cuba¨ 2005, he was also assistant to direction in these last two films by Solás and in the commercial Meet Cuba – he co-directed its short version with Solás. In 2017 it was once again integrated into the Gibara festival, this time chaired by Jorge Perugorría and with a change of name, it is now the Gibara International Film Festival (FicGibara).

ROBERT ANDRÉS GÓMEZ

ROBERT ANDRÉS GÓMEZ

Periodista. Licenciado en Comunicación y Medios Audiovisuales en la Universidad Central de Venezuela. Se ha desempeñado como Editor en el de las páginas de Arte y Espectáculos, Suplementos Culturales y Dominicales y Gerente de Desarrollos Digitales en el Diario El Universal, Venezuela. Guionista y consultor de proyectos audiovisuales, firma junto a Diego Rísquez y Emiliano Farías el guion de El Malquerido. Su guion Los herederos, coescrito con el realizador Pablo de la Barra se encuentra actualmente en producción. Moderador en programas de Radio y Televisión, Crítico de Cine, colaborador del portal La Gran Aldea y editor del blog especializado CINEMATHON. Docente del Diplomado de Guion y Lenguajes Audiovisuales de la Universidad Metropolitana de Caracas y profesor invitado en la Cátedra de Cine de la Universidad de Valladolid.

Journalist. Degree in Communication and Audiovisual Media at the Central University of Venezuela. He has worked as Editor in the pages of Art and Shows, Cultural and Sunday Supplements and Manager of Digital Developments in the newspaper El Universal, Venezuela. Scriptwriter and consultant for audiovisual projects, he signs the script for El Malquerido together with Diego Rísquez and Emiliano Farías. His screenplay Los herederos, co-written with director Pablo de la Barra, is currently in production. Moderator of Radio and Television programs, Film Critic, contributor to the portal La Gran Aldea and editor of the specialized blog CINEMATHON. Professor of the Diploma of Script and Audiovisual Languages ​​of the Metropolitan University of Caracas and guest Professor in the Chair of Cinema of the University of Valladolid.

ANA MARCOS

ANA MARCOS

Artista multidisciplinar graduada en Bellas Artes por la Universidad de Madrid e Ingeniería Técnica Industrial por la Universidad Politécnica de Madrid. Es cofundadora de 3Dinteractivo.com, un grupo de ingenieros y artistas que busca a través de la investigación una comprensión más profunda de la relación entre arte-ciencia-tecnología y el público. Sus trabajos individuales, especialmente su obra en videoarte ha sido objeto de numerosas exposiciones y Festivales internacionales.

Sus proyectos se han mostrado en Museos de todo el mundo. Entre otras, destacan la exposición en el MACD de San Jose, Costa Rica. Museo Nacional de Bellas Artes de Taiwán, Korean Foundation Gallery , Museo Narni, Italia, Museo de Arte del Banco de la República, Sala Parqueadero y dentro de España: Espacio Fundación Telefónica, CentroCentro – Ayuntamiento de Madrid, Museo de la Evolución Humana- Burgos, Museo Universitario de Alicante, Museo Universitario de Valladolid; Museo Provincial Palacio del Infantado, Guadalajara y Museo La Neomudejar, MediaLab Madrid Etopia, Centro de Arte y Tecnología, Zaragoza y para finalizar, recientemente en LA Art Show de Los Ángeles, EEUU.

Multidisciplinary artist graduated in Fine Arts from the University of Madrid and Industrial Technical Engineering from the Polytechnic University of Madrid. She is co-founder of 3Dinteractivo.com, a group of engineers and artists who seek through research a deeper understanding of the relationship between art-science-technology and the public. Her individual works, especially her work in video art, have been the subject of numerous international exhibitions and festivals.

Her projects have been shown in museums around the world. Among others, the exhibition at the MACD in San Jose, Costa Rica stands out. National Museum of Fine Arts of Taiwan, Korean Foundation Gallery, Narni Museum, Italy, Art Museum of the Bank of the Republic, Parking Hall, and within Spain: Espacio Fundación Telefónica, CentroCentro - Madrid City Council, Museum of Human Evolution- Burgos, University Museum of Alicante, University Museum of Valladolid; Palacio del Infantado Provincial Museum, Guadalajara and La Neomudejar Museum, MediaLab Madrid, Etopia Center for Art and Technology, Zaragoza and finally, recently at the LA Art Show in Los Angeles, USA.

JULIA REBATO

JULIA REBATO

Directora, guionista, productora y montadora. Estudió interpretación con Cristina Rota y en la Central de Cine de Madrid. En 2019 terminó su formación en el Máster de Guión de Mediapro y la Universidad Complutense de Madrid.

Entre sus trabajos como directora de teatro se encuentra una versión libre de "Esperando a Godot" titulado: "Godot en el Congreso" y la obra "Toi et Moi".  Ha dirigido varios cortometrajes, de carácter más intimista y con pinceladas. películas autobiográficas como sus cortometrajes "Después", "TID" y "Una chica en el bar". También dirige los documentales "GAYLESPOL" y "Mujeres". 

Se estrena en el largometraje con el documental "La Revolución Bailando" que cuenta la historia de una banda musical femenina "LAS CHILLERS", que gana el premio del público en LESGAICINEMAD y cierra el Festival Zinegoak además de participar en el festival de cine independiente BAFICI, en Argentina, uno de los más importantes de América Latina.

Forma parte de la asociación de directores y directoras ACCION, de CIMA y es miembro de la Academia de Cine en el departamento de Dirección.

Director, screenwriter, producer and editor. She studied acting with Cristina Rota and at the Central de Cine in Madrid. In 2019 she finished her training in the Screenwriting Master of Mediapro and the Complutense University of Madrid.

Among her works as a theater director is a free version of "Waiting for Godot" entitled: "Godot in Congress" and the play "Toi et Moi". She has directed several short films, of a more intimate nature and with brushstrokes. autobiographical films such as her short films "After", "TID" and "A girl in the bar". She also directs the documentaries "GAYLESPOL" and "Mujeres".

She debuts in the feature film with the documentary "La Revolución Bailando" that tells the story of a female musical band "LAS CHILLERS", which wins the audience award at LESGAICINEMAD and closes the Zinegoak Festival as well as participating in the BAFICI independent film festival in Argentina, one of the most important in Latin America.

She is part of the directors' association ACCION, of CIMA and is a member of the Film Academy in the Department of Film Directing

CHRISTIAN VÁZQUEZ

CHRISTIAN VÁZQUEZ

Comenzó sus estudios de interpretación en la Escuela de Teatro y Cine Joaquín Benito de Lucas de Talavera de la Reina (Toledo), donde también estudió Dirección de Cine y Guión. Licenciado en Interpretación Textual por la Real Escuela Superior de Arte Dramático (RESAD) de Madrid. Viajó a Milán (Italia) como actor con la producción Los desterrados, hijos de Eva, de Ana Fernández Valbuena y dirigida por Nacho Sevilla, y recorrió los más prestigiosos festivales de teatro clásico (Almagro, Olite, Alcalá de Henares) con el montaje Fuente Ovejuna, de Lope de Vega, de la Asociación José Estruch y dirigida por Pedro Casas. También probó suerte como dramaturgo con el estreno de dos obras escritas y protagonizadas por él: Noches frías en Oslo (2010) y Slitzweitz (2014), y como guionista con los cortometrajes La venganza de Alise (2012, Dir.: Robert Cid ), en la que también participó como actor, Dadora (2015), 115 (2016) y Velocidad constante (2016), también dirigida por él. Desde sus años de formación hasta la actualidad, ha participado en numerosas producciones teatrales que le han valido varios premios a Mejor Actor por diferentes localidades de España, entre ellos el prestigioso FETABI de Bilbao. En televisión ha colaborado en relevantes series de ficción española como Los Serrano, Hospital Central, La que se avecina y Centro Médico. En 2008 formó una productora audiovisual en Talavera de la Reina, Steadyfilm, en la que aún trabaja realizando diferentes ficciones como guionista, actor y director de actores, y en 2014 fundó el Centro de Estudios Cinematográficos CEC de Talavera de la Reina. , donde actualmente imparte clases de Interpretación Cinematográfica, Dirección de Actores y Guión, y ese mismo año fundó los Premios Pávez, el primer Festival Nacional de Cortometrajes de Talavera de la Reina. Actualmente forma parte de la empresa Corrales de Comedia de Almagro.

He began his acting studies at the Joaquín Benito de Lucas Theater and Film School in Talavera de la Reina (Toledo), where he also studied Film Direction and Screenplay. He graduated in Textual Interpretation at the Real Escuela Superior de Arte Dramático (RESAD) in Madrid. He traveled to Milan (Italy) as an actor with the production Los desterrados, hijos de Eva, by Ana Fernández Valbuena and directed by Nacho Sevilla, and toured the most prestigious classical theater festivals (Almagro, Olite, Alcalá de Henares) with the montage Fuente Ovejuna, by Lope de Vega, by the José Estruch Association and directed by Pedro Casas. He also tried his luck as a playwright with the premiere of two plays written and starring him: Noches frías en Oslo (2010) and Slitzweitz (2014), and as a screenwriter with the short films La venganza de Alise (2012, Dir.: Robert Cid ), in which he also participated as an actor, Dadora (2015), 115 (2016) and Velocidad constante (2016), also directed by him. From his formative years to the present, he has participated in numerous theatrical productions that have earned him several awards for Best Actor for different towns in Spain, including the prestigious FETABI in Bilbao. On television, he has collaborated in relevant series of Spanish fiction such as Los Serrano, Hospital Central, La que se avecina and Centro Médico. In 2008 he formed an audiovisual production company in Talavera de la Reina, Steadyfilm, in which he still works making different fictions as a screenwriter, actor and director of actors, and in 2014 he founded the Center for Cinematographic Studies CEC of Talavera de la Reina, where he currently teaches Cinematographic Interpretation, Actor Direction and Screenwriting, and that same year he founded the Pávez Awards, the first Talavera de la Reina National Short Film Festival. He is currently part of the company Corrales de Comedia de Almagro.